söndag 5 januari 2014

Topp - 100 - trippeln

Äntligen har jag bestämt vilka tre böcker jag vill läsa i Ugglan&bokens utmaning
Topp - 100 - trippeln
Jag har utgått ifrån  Världsbibliotekets lista över de hundra bästa böckerna och valt ut tre böcker som jag ännu inte läst. Sedan har jag hela 2014 på mig att läsa dem och skriva om dem på min blogg.
Och så kommer jag att rapportera i Ugglan&bokens blogg.
Läs HÄR för fullständig information


Jag tänker läsa Kvinnorummet (1977) av Marilyn French eftersom jag ideligen blev påmind om den när jag nyligen läste Alltings början av Karolina Ramqvist. 

Samuels bok (1981) av Sven Delblanc står oläst i min bokhylla. Dags att åtgärda det nu.
Åtgärdat. Läs HÄR

Ljus i augusti (1932) av William Faulkner får bli den tredje titeln. 

Tre moderna klassiker alltså. 

 

3 kommentarer:

  1. Samuels bok tror jag är tråkig... Kvinnorummet läste jag på 1970-talet, borde kanske läsa om, Faulkner verkar intressant.

    SvaraRadera
  2. ja, det är inte omöjligt att Delblanc är tråkig, Hannele. men ingen ska dömas ohörd. jag ger honom en chans

    SvaraRadera
  3. Roligt att se vilka tre det blev! Har inte heller läst dessa tre, så jag ser fram emot att läsa om dina intryck!

    SvaraRadera