tisdag 5 maj 2015

Top Ten Tuesday

The Broke and the Bookish give us this task during the week to come:
May 5: Ten Books I Will Probably Never Read. (Probably is an important word, I think.)

  1. Fifty shades of Grey. E. L. James.
  2. Twilight by Stephenie Meyer (but I have seen the film)
  3. The walking Dead, Robert Kirkman. I have tried the TV-series...
  4. Lord of the Rings J. R. R. Tolkien. I´ve enjoyed the films, though.
  5. Blecktrumman, Günther Grass. Didn´t even like the film.
  6. Darkness at Noon by Arthur Koestler. Unread in my shelves for years
  7. The secret History by Donna Tartt. Many years ago I read half of it
  8. Angels by Marian Keyes. Too much words that say nothing
  9. American Psycho by Brett Easton Ellis. I´ve seen the tragic film 
10. This Side of Paradise by F. Scott Fitzgerald. Not my cup of tea
                         


9 kommentarer:

  1. I will also probably never read Lord of the rings, films were awesome. Learning all teh linguistic stuff may be cool though. Awesome Post!!
    Check out my Top Ten Tuesday

    SvaraRadera
  2. Den hemliga historien har jag läst (gillade, men det funkade inte alls med Steglitsan). Femtio nyanser,Twilight och Tolkien hamnade också på min lista.

    SvaraRadera
  3. Steglitsan var jag i så fall mer road av men läste inte hela

    SvaraRadera
  4. Jag är från Tyskland och har själv aldrig läst "Blecktrumman" (bara 100 sidor, men jag tror de var mycket bättre än filmen). Tolkien har jag älskat som teenager, kanske många läsde "Herr der Ringe" när de var 13-16? Koestler har jag här på svensk översättning, men boken är oläst. Finns så många underbara svenska böcker jag kännde inte förut... This side of paradise läsde jag också inte, men "The great Gatsby" kanske tio gånger, jag älskar boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tolkien har fått så många chanser, men det går inte. men filmerna tyckte jag om. visst finns det många fina svenska böcker. men Gatsby är ingen favorit

      Radera
  5. hahha, jag skulle inte ens bry mej om att skriva en lista... fast jag har slutat säga aldrig... hittade Fifty shades of Grey. E. L. James för 10 kronor, vem vet, kanske läser jag första delen... en litteraturprofessor skrev att den är en utvecklingsroman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. och Sagan om ringen har en språkproffessor skrivit! jag njöt av böckerna!

      Radera
    2. ja, vad allt kan inte professorer hitta på att säga och göra! och jag har poängterat troligen, för jag kan aldrig vara säker på vad jag kan hitta på att säga och göra, typ

      Radera