tisdag 11 augusti 2015

Top Ten Tuesday

THE BROKE & THE BOOKISH:
August 11: Top Ten Authors I've Read The Most Books From (for some reason I thought we did this already but appears that we just did authors we OWN the most books from)

  1. Walter Farley,  the books about The black stallion
  2. Helen Wells, Cherry Ames, nurse
  3. Elizabet George, the books with Thomas Lynly and Barbara Havers
  4. Robert Goddard, an English mystery thriller - writer
  5. Doris Lessing, needs no presentation
  6. Margaret Drabble, long ago I read most of her books
  7. Virginia Woolf, always there
  8. Iris Murdoch, for many years long ago I read every title from her pen
  9. Thomas Hardy. I´ve read his novels and poems for years
10. Kerstin Ekman. I like all her writings (with the exeption for two titles). Her use of the language is marvellous and she has a special sense for nature.

14 kommentarer:

  1. I haven't read any of the authors on your list! I promise I'll read a book or more by Virginia Woolf eventually

    Great list and happy reading!
    AmandaEmma @ Little Miss Reader
    My Top Ten Tuesday

    SvaraRadera
    Svar
    1. yes, that´s a very good idea! happy reading!

      Radera
  2. Elizabeth George kom med på min lista också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, under en tid läste jag massor av hennes deckare

      Radera
  3. Jag skrev upp Helen Wells först, men sen blev jag osäker på hur många jag verkligen läste. Vi hade många men inte alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag läste också om Syster Ann Barton av Helen Boylston. hon kunde nog också varit med

      Radera
  4. Elizabeth George finns även på min topp tio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kan jag tänka mig! jag var väldigt förtjust i många år, men en del av de senare titlarna har jag inte läst

      Radera
  5. Walter Farley -- yes! I read a bunch of his books as a kid, and The Black Stallion remains in my top ten favorite books of all time.

    SvaraRadera
    Svar
    1. As my kids get older, I've enjoyed revisiting my favorite books from my childhood, so I'm sure I'll get to these again soon :-)

      Radera
    2. reading for the kids is fantastic!

      Radera
  6. visst blir man förtjust i vissa författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. absolut! i långa tider. och somliga hänger med i alla tider

      Radera