torsdag 12 januari 2017

3 x 3 under 2017


Ugglan&Boken
presenterar en ny läsutmaning för 2017. Jag har tvekat länge men kom sedan på att jag kör med både hängslen och livrem. Jag väljer sådant som jag ibland kan använda även i andra läsutmaningar jag deltar i så är det större chans att utmaningarna blir genomförda.

3 x Sekwa
Olivier Bourdeaut, I väntan på Bojangles
Pierre Lemaitre, Alex
Grégoire Delacourt, Kärlekens fyra årstider

3 x Charlotte Brontë
Professorn
Villette
Emma

3 x  kvinnliga nobelpristagare
Sigrid Undset, Kristin Lavransdotter
Pearl Buck, Den goda jorden
Gracia Deledda, Den ensamme mannens hemlighet

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. eller hur? det gäller att inte ta sig vatten över huvudet

      Radera
  2. Spännande titlar! Sekwa utkommer alltid med tänkvärda, bra böcker. Och klassiker är ju aldrig fel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag upptäckte att jag kunde skrivit en hel rad under Sekwa. klassiker är alltid rätt

      Radera
  3. Jag vill läsa alla dina ettor i varje grupp.

    SvaraRadera
  4. Kul utmaning! Men Emma är skriven av Austen. Kanske läsa Shirley istället?

    SvaraRadera
    Svar
    1. det finns allt en Novellix - novell som heter Emma av Charlotte Brontë. Shirley ägeer jag, men det är så liten myrstil i den så jag klarar inte av att läsa den

      Radera
    2. Aha, där fick jag för att jag var lite beserwissrig - men kul att jag fick veta. Har inte hört talas om den förr.

      Radera
    3. det hade inte jag heller förrän jag råkade snubbla över titeln någonstans. hade säkert tänkt precis som du annars

      Radera
  5. Skulle gärna läsa dina treor också! :-)

    SvaraRadera
  6. Porters bok om sorgen är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. många säger det. jag ser fram emot läsning

      Radera
  7. 3 x Sekwa är en lockande trio! Och alltid kul att få med klassiker i utmaningar, tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Sekwa ger ut mycket bra. klassiker gillar jag mycket

    SvaraRadera