söndag 15 januari 2017

En smakebit på søndag

Mari på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten administrerar läsutmaningen En smakebit på søndag. Vi uppmanas att bjuda varandra på smakebitar av det vi just läser. En enda regel: No spoilers!
 "Det enda jag behöver göra är att berätta allt om mitt liv för henne, säger hon. Mitt liv? Hon vill egentligen inte veta någonting om mig. Hon har inte promenerat uppför min trädgårdsgång för att få veta allt om Jean Taylor. Hon vill veta sanningen om honom. Om Glen. Min man. Min man dog nämligen för tre veckor sedan. Han blev överkörd av bussen utanför Sainsbury´s. ... De sade att han dog av huvudtrauma. Död var han hursomhelst. Jag bara stod och såg på honom där han låg. ... Alla var mycket vänliga. De försökte hindra mig från att se hans sargade kropp och jag kunde inte berätta för dem hur lättad jag var över att han var borta. Nu var det slut på dumheterna." från sidan 9 i Änkan av Fiona Barton.
Fler smakebitar HÄR


34 kommentarer:

  1. Svar
    1. det blir antagligen ännu läskigare, förefaller det.

      Radera
  2. Jag tror jag måste läsa den här...

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Den här har jag noterat och är allt lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. Denna är jag riktigt sugen på att läsa! :)

    SvaraRadera
  5. Tack för en spännande smakbit.

    SvaraRadera
  6. Interresant smakebit! Denne må jeg huske!

    SvaraRadera
  7. Lät ju skrämmande och trevligt!

    SvaraRadera
  8. Gillade den, men tyckte kanske att den var lite lätt att genomskåda. Men ändå bra. Ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte säkert att jag begriper något.jag fortsätter oförtrutet

      Radera
  9. Oj, det var en ruggig start. Tack för smakbiten!
    Fin fågelbild uppe till höger, just rödhaken känns lite speciell för mig. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, hon är grym, Jean Taylor
      rödhaken är min speciella favorit också. den är så vänlig och familjär

      Radera
  10. Den här tyckte jag var bra, intressant med änkans perspektiv. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  11. Fängslande smakbit, blir lite nyfiken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. smakbiten är noga vald i akt och mening att locka

      Radera
  12. Det låter som om det kan bli lite spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Låter mycket intressant. Blir att läsa den. Tack för smakebiten !

    SvaraRadera
    Svar
    1. hittills är jag nöjd. och nyfiken på vidare läsning

      Radera
  14. Takk for smakebiten! Hadde verken kjennskap til bok eller forfatter fra før, så fint å bli introdusert for noe nytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är ju det som är så roligt med bokbloggar, att en får så många tips

      Radera