fredag 20 januari 2017

Helgfrågan 19 - 22 januari

MIA
har kommit på en bra idé. I väntan på att Annika ska återkomma med sin Bokbloggsjerka kör Mia Helgfrågan. Hon undrar vad vi ska ha för oss i helgen? Och vilka böcker vi tänker läsa. Läs mer HÄR!
Vad min helg anbelangar kommer jag att ägna den åt diverse läsning och skriverier. En eller annan promenad blir det nog också och kanske fika med en väninna. Spanarna i P1 på fredagen, Lundströms bokradio på lördagsmorgonen
lånad bild
och God morgon, världen på söndagen är tre måsten. Veckan som gick hann jag inte med så mycken läsning så jag håller fortfarande på med Änkan av Fiona Barton och Kvinnor i strid av Anna Larsdotter. Men jag tänker göra slut på dem i helgen och kanske även börja på Nattens historia: om nordiskt mörker och ljus under tusen år och Etyder för en gammal skrivmaskin av Lars Gustafsson. 

36 kommentarer:

  1. jag är inte så duktig på att promenera och lyssna samtidigt, trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, jag promenerar aldrig med lurar. en sak i taget!

      Radera
  2. Det låter som en trevlig bokhelg.

    SvaraRadera
  3. Låter som en trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Promenader hoppas jag också lite på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. som det ser ut idag blir det nog en kort promenad...

      Radera
  5. Promenera har jag tänkt göra med, kanske med en ljudbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag vill nog lyssna på fåglarna. ett och annat pip hörs faktiskt

      Radera
  6. Det låter som en mysig helg!

    SvaraRadera
  7. Det var länge sen jag lyssnade på radio, är mer av en tv-tjej :)

    SvaraRadera
  8. Det är trevligt att lyssna på radio - jag lyssnar inte på några specifika program men har alltid radion på på dagarna.

    SvaraRadera
  9. Låter som en bra helg. Blir nog någon promenad här också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ambitionen är promenad, men vädret är inte direkt inbjudande

      Radera
  10. Alltid skönt med promenader, helg som vardag, i ur och skur (blir lätt så med hundar). Böckerna dina kände jag inte till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har under veckan varit hundskötare så jag har konstaterat att det är hundens behov som gäller, typ

      Radera
  11. Det var längesedan jag lyssnade på radio men låter väldigt mysigt och trevligt! Skönt med promenader med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är en hängiven radiolyssnare när jag kommer åt.

      Radera
  12. OJ SÅ AMBITIÖST! Omslaget till Nattens historia ser lockande ut i mina ögon, trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ambitionerna är det inget fel på. en måste sikta högt. ska lyssna på författaren till Nattens historia i februari

      Radera
  13. Promenad, fik, böcker. Låter härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag behöver kraftsamla inför nästa vecka

      Radera
  14. Kvinnor i strid tyckte jag var väldigt intressant, det var mycket som var ny kunskap för mig, sådant gillas :) Änkan ligger här bredvid och väntar, men först har jag tre andra böcker som skall läsas. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är Kvinnor i strid intressant och, precis som du säger, så mycket jag inte visste

      Radera
  15. Låter verkligen som du har trevliga planer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. planera kan en ju. sen kommer själva verkligheten och lägger sig i...

      Radera
  16. Skönt med en helg där man får in mycket läsning, med småbarn känns det som att man aldrig får nog med tid :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det är ju svårt. men småbarnsåren går ju sååå fort

      Radera