onsdag 11 januari 2017

Ny radioföljetong

Den 17 januari börjar en ny radioföljetong i P1. Rolf Lassgård läser Snöstormen av Vladimir Sorokin. Det är en repris från 2013. Jag var väldigt förtjust när jag läste boken


För några dagar sedan råkade jag lyssna på ett avsnitt  av Bob Dylans Memoarer första delen i alldeles utmärkt uppläsning av Ludvig Josephson och jag fastnade direkt. Nu har jag börjat lyssna ifrån början på SR play. Översättningen är gjord av nyligen bortgångne Mats Gellerfelt. På radioföljetongens hemsida finns också en lista över musiken som spelas.

4 kommentarer:

  1. jag ska lyssna mer... alla 27 delarna av Bob Dylan finns tillgängliga: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/819839?programid=1111

    (Delgis alla tre delarna kan man se när man har tid och lust:
    http://www.svtplay.se/delhis-vackraste-hander

    SvaraRadera
  2. jag lyssnar i telefonen. Ludvig Josephson är perfekt här
    har sett två delar av Delhis vackraste händer

    SvaraRadera
  3. (jag får använda min lilla iPad mer till lyssning)

    SvaraRadera
  4. Så, Snöstormen som radioföljetong? Den har jag varit nyfiken på ett bra tag nu... Får fundera på detta.

    SvaraRadera