tisdag 14 mars 2017

Top ten Tuesday

The Broke and the Bookish:
Top Ten Books On My Spring TBR

  1. Margaret Drabble, The Dark Flood rises
      "Sarah Waters Fran may be old but she's not going 
       without a fight." Det förefaller vara en 
       överdådig Margaret Drabble.

  2. Erika Olofsson Liljedahl, Någonstans brister himlen
      Elis är tretton år. Han och hans familj är fiskare i 
      Bohuslän på 1920 - talet. 
      En dag försvinner systern Signe.

  3. Brev till min dotter. Red.: Elcim Yilmaz
      Kända kvinnor skriver till sina döttrar. 

  4. Lise Tremblay, Huset på Saint Pauls väg
      Två generationer som präglas av 
       känslomässig utarmning

  5. Håkan Andersson, Brittiskt allehanda
      Litterära strövtåg i England

  6. Amos Oz, Judas
      En kärlekshistoria som också speglar den 
      unga staten Israels historia

  7. Ian McEwan, Nötskal
      "Kompakt och smått genialisk Londonthriller"  
      Dagens nyheter

  8. Marie-Hélène Lafon,  De sista indianerna
      Två ogifta, barnlösa syskon sitter i sitt revir 
      och ser på sina grannar som lever livet.

  9. Ernst Brunner, Darra. Om Swedenborg
      752 sidor biografi om den mångsidige Swedenborg

10. Agnes Lidbäck, Finna sig
      Om Anna som blir mamma; är osams med sin man 
      och söker bekräftelse på annat håll.  

6 kommentarer:

  1. Jag har inte hört talas om någon av de här böckerna. Men jag känner igen flera av författarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är alldeles nya böcker också. köar på biblioteket för flera utav dem

      Radera
  2. Nötskal och Finna sig har jag läst. Någonstans brister himlen låter som en bok i min smak, den skall jag kolla upp. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ser fram emot att läsa McEwan och Lidbäck

      Radera