torsdag 14 december 2017

Helgfrågan v. 50


Mias helgfråga: Hur rimmar man på bok? eller kan man tänka sig att det är en deckare, roman eller fantasybok.

Bonusfråga

Vad ska ni hitta på så här sista hela helgen innan jul?
Alla ska få en bok i julklapp av mig. Men jag brukar inte rimma och gör det inte heller i år.
Bonusfrågan: I helgen ska jag baka ett speciellt julbröd (Anna Bergenström), göra halloumibiffar och sätta ut ljusslingorna i ljungen i fönsterlådorna. Och så ska jag gå på två konserter; en på lördagen och en på söndagen. Kanske skriver jag några julkort också.

18 kommentarer:

  1. Halloumibiffar och julbröd låter gott. Låter som en mysig helg.

    SvaraRadera
  2. julkonsert är fint, jag har beställt egen konsert av sonen och maken ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. (jag vet ännu inte hur saxofon och säckpipa går ihop... musikanterna får bestämma)

      Radera
  3. Julkonsert tror jag att jag måste införa som tradition. Har bara varit på en, men det var evigheter sedan. Det var i alla fall riktigt mysigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har varit tradition länge hos oss. i år blir det av en händelse många konserter. de går före det mesta

      Radera
  4. Svar
    1. det är gott och passar våra vegetarianer

      Radera
  5. Halloumibiffar låter gott (har du provat stekt Saganaki-ost? Den är verkligen också god) och rimma är jag glad att slippa. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. har inte provat Saganakiost, men den ska jag se efter i min mataffär. tack för tipset! nej, här rimmas inte heller

      Radera
  6. Halloumibiffar har jag gjort men mina blev inte så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det låter ominöst. mina måste bli bra. annars blir mina vegetarianer arga

      Radera
  7. Julkonsert är alltid trevligt. Var och lyssnade på lucia i kyrkan i onsdags. Det var vackert och stämningsfullt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag lyckades också få med en luciakonsert i onsdags och det var stämningsfullt och fint och en verkligt kontrast till regnet och blåsten utanför

      Radera
  8. Julkonserter brukar föra med sig julstämning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det gör de verkligheten. idag blev det bl. a. Hilding Rosenberg, Den heliga natten

      Radera
  9. Hoppas du fick en riktigt bra helg :) Mysigt att gå på två konserter :)

    SvaraRadera