fredag 8 februari 2013

Apropå jerkan 1 - 4 februari


Mia Hansén 
efterlyser bilder med anledning av  Annikas bokbloggsjerka 1 - 4 februari
som handlade om saker vi samlar på med anknytning till litteratur.
Jag rotade fram några exempel.
Bakre raden från vänster: Celine - mugg, hisklig bokhylleram, The Common Reader - mugg.
Främre raden: Örhängen med skrift på gulnat papper, behändig läslampa att montera direkt på boken, halsband med H C Andersens profil, bokmärkesuggla, två andra bokmärken och favoritbokmärket som är ett (tovat?) smultronstrå.

Några saker med anledning av mitt stora intresse för Thomas Hardy.
Underst ligger en detaljerad karta över Thomas Hardys Wessex.
En Journal från The Thomas Hardy Society, bilder från Bockhampton och Dorset, Thomas Hardys arbetsrum, Thomas Hardy och hans andra hustru Florence Dugdale samt en Naxos - skiva med
Thomas Hardys Winter Words. Poetry & Personal Writings

6 kommentarer:

  1. Jamen, vad trevligt med bilder! Jag hade inga bilder att sätta med i mitt inlägg när jag inte direkt samlar på något..

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att du delar med dig av dina bokrelaterade prylar.

    SvaraRadera
  3. den där tomtetavlan är jag lite avundsjuk på

    Kartor är bara så kul!

    SvaraRadera
  4. Sara Pepparkaka, jag hade ursprungigen inga bilder med i mitt inlägg, men jag fick en efterlysning...

    Lena, det var riktigt trevligt att tänka efter och rota fram

    Hannele, tomtetavlan är verkligen riktigt hemsk och härlig!
    kartor är my only weakness (nästan)

    SvaraRadera
  5. Sv. Ja det finns två böcker till efter "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar". Den sista kom väl precis nyligen.

    SvaraRadera